Interjú Kulcsár Krisztiánnal: Hogyan Növelhetjük a Kosárértéket egy Étteremben?

Kulcsár Krisztián, a pécsi Elefántos étterem menedzsere

A pécsi Elefántos étterem menedzsere, Kulcsár Krisztián, az elmúlt hónapokban komoly eredményeket ért el a kosárérték növelésében. Az EatWithMe kosárérték-követő funkciójának használatával és a kollégák célzott képzésével az étterem bevételei látványosan emelkedtek. Ráadásul mindössze két hónap alatt értek el ilyen kiemelkedő eredményeket. Egy beszélgetés során megosztotta tapasztalatait és azokat a módszereket, amelyekkel a sikereket elérte.

Kérdés: Miért döntött úgy, hogy tudatosan elkezdi mérni a kosárértéket?

Kulcsár Krisztián:
Mindig is fontos volt számomra, hogy átlássam, hogyan teljesítenek a felszolgálóink, és hogy kézzelfogható adataink legyenek a működésről. Amikor elkezdtük használni az EatWithMe kosárérték-követő funkcióját, egyértelművé vált, hogy ezzel nemcsak mérni tudjuk az eredményeket, hanem fejleszthetjük is a csapatunkat. A számok megmutatták, hogy pontosan hol kell beavatkozni, és ez egy olyan eszköz, amellyel könnyen irányíthatjuk a folyamatokat.


Kérdés: Hogyan segített ez a funkció a csapat fejlesztésében?

Kulcsár Krisztián:
Például a legutóbbi upselling tréning után azonnal láttam, hogy ki mennyire tudja alkalmazni az új technikákat. Az eredmények alapján világosan kirajzolódott, hogy kik azok, akik kiemelkedően teljesítettek, és kik azok, akik további segítségre szorulnak. Ez nagyon hasznos volt, mert célzottan tudtuk folytatni a képzéseket, és nem kellett feleslegesen általános tréningeket tartanunk.


Kérdés: Milyen konkrét eredményeket értek el mindössze két hónap alatt?

Kulcsár Krisztián:
Az adatok magukért beszélnek. Nézze csak ezt a táblázatot:

Név Előző Kosárérték Jelenlegi Kosárérték Növekedés (%)
Dénes 8045 Ft. 9562 Ft. 119%
Tímea 10353 Ft. 10387 Ft. 100%
Gábor 7243 Ft.  8724 Ft. 120%
Ákos 8240 Ft. 9270 Ft. 113%
Wolt 7584 Ft. 7213 Ft. 95%
Foodora 5803 Ft. 5582 Ft. 96%

Látható, hogy mindössze két hónap alatt volt olyan kollégánk, például Gábor, aki 20%-os növekedést ért el, míg mások, mint Tímea, sajnos nem mutattak fejlődést, míg az előzőleg is jól teljesítő Tímea tartotta a magas kosárértékét. Ami igazán kiemelkedő, hogy ezek az eredmények egy olyan időszakban születtek, amikor a Wolt és a Foodora kosárértékei 5%-kal csökkentek. Ez különösen büszkeséggel tölt el minket, mert megmutatja, hogy a mi rendszerünk és stratégiánk működik.


Kérdés: Hogyan motiválja a kollégákat, hogy ilyen eredményeket érjenek el?

Kulcsár Krisztián:
Az EatWithMe funkciója lehetővé teszi, hogy átláthatóan kövessük a teljesítményt, és ez alapján célzott visszajelzést adjunk. Akik kimagaslóan teljesítenek, azokat mindig elismerjük – legyen szó szóban adott dicséretről, bónuszról vagy egyéb ösztönzőkről. Ez a kollégákat motiváltabbá teszi, mert látják, hogy az erőfeszítéseik nem maradnak észrevétlenek.


Kérdés: Milyen tanácsot adna más étteremvezetőknek, akik hasonló fejlődést szeretnének elérni?

Kulcsár Krisztián:
Először is, mérjék az adatokat! Az eredmények ismerete nélkül lehetetlen hatékonyan fejleszteni. Másodszor, fektessenek energiát a kollégák képzésébe. Az upselling és cross-selling technikák elsajátítása nemcsak az étterem bevételét növeli, hanem a vendégélményt is javítja. Végül pedig ne feledkezzenek meg a motivációról: a kiemelkedő teljesítményt mindig ismerjék el, mert ez hosszú távon is fenntarthatóvá teszi a sikert.


Kérdés: Hogyan látja az EatWithMe jövőbeni szerepét az éttermében?

Kulcsár Krisztián:
Ez az eszköz alapjaiban változtatta meg a működésünket. A mérhetőség, az átláthatóság és a fejlesztési lehetőségek miatt biztos vagyok benne, hogy hosszú távon is kulcsszerepet játszik majd az éttermünk sikerében. Továbbra is használni fogjuk, és kíváncsian várom, milyen további funkciókat kínálnak majd a jövőben.


Az interjú végén Kulcsár Krisztián hozzátette:
„Ezzel a funkcióval tényleg egy új szintre emelhetjük a vendéglátást. Nemcsak a csapatom, hanem az éttermünk is sokat fejlődött, és ennek eredménye a számokban is tükröződik. Büszke vagyok arra, amit közösen elértünk!”

Kulcsár Krisztián története jól példázza, hogy a tudatos mérés, képzés és motiváció hogyan emelheti egy étterem működését új szintre – mindössze két hónap alatt. 🍽️

 

Szeretnél értesülni további híreinkről, hasznos információkról? Iratkozz fel hírlevelünkre!

Tetszett ez a bejegyzés? Osszd meg ismerőseiddel: